آتش‌سوزی در نیروگاه بصره و قطعی برق در جنوب و مرکز عراق
صفحه اصلیNewsآتش‌سوزی در نیروگاه بصره و قطعی برق در جنوب و مرکز عراق

آتش‌سوزی در نیروگاه بصره و قطعی برق در جنوب و مرکز عراق

طبق اعلام خبرگزاری عراق، وزارت برق عراق از وقوع آتش سوزی در نیروگاه مبدل البکر در بصره خبر داد که موجب قطع ارتباط خطوط منطقه جنوبی عراق شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) وزارت برق عراق روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد:

در زمانی که سامانه برق عراق به علت کمبود سوخت، افزایش تقاضا برای مصرف و افزایش شدید گرمای هوا، شرایط سختی را پشت سر می گذارد، این سامانه روز شنبه در ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه ظهر به طور کامل از کار افتاد.

https://www.ina.iq/190464–.html

در این بیانیه آمده است: علت این توقف، وقوع آتش سوزی در نیروگاه مبدل البکر در استان بصره بود که منجر به قطع خطوط انتقال و در پی آن افزایش فرکانس های سیستم و توقف واحدهای مولد در نیروگاه ها شد.

آتش سوزی نیروگاه بصره در اثر انفجار

وزرت برق عراق تاکید کرد که کار برای بازگردانی فعالیت واحدهای مولد به طور سریع از سوی مرکز کنترل ملی و با هماهنگی مراکز کنترل در استان ها در جریان است و در ساعات پیش رو سامانه برق کشور به حال عادی خود باز می گردد.

ساعتی پیش نیز شرکت کل انتقال برق در شمال عراق اعلام کرد که خط انتقال برق صلاح الدین در این استان در پی اقدامی خرابکارانه از دسترس خارج شد.

در بیانیه این شرکت آمده است که با توجه به افزایش گرما و رسیدن تابستان به اوج خود، خط انتقال برق صلاح الدین – حدیثه هدف یک اقدام خرابکارانه قرار گرفت.

بیانیه مذکور افزود که در پی انفجار چند بمب در نزدیکی چند دکل برق، سه دکل سقوط کرده و جریان برق در این خط انتقال برق قطع شد.

شرکت کل انتقال برق شمال عراق توضیح داد که به دستور مدیرکل این شرکت، دکل های برق بازسازی و این خط انتقال انرژی به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه تولیدی و صنعتی تدبیر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید…